2.9.11

Zelf pizza maken

Ik heb pas geleden thuis zelf pizza gemaakt. Het is niet alleen erg leuk om te doen maar ook erg lekker! We waren al erg vroeg begonnen want we dachten dat het erg lang zou duren maar dat viel heel erg mee. Wij hebben kleine pizza's gemaakt maar je kunt ook 1 grote pizza maken. Ik ga jullie hier laten zien hoe wij zelf onze pizza hebben gemaakt, onder het pizza maken heb ik ook wat foto's gemaakt.



Benodigdheden:
- Een zakje La Tua Farina met gist = mix voor de pizza 500 gram.
- Olijfolie
- Zout
- Bloem
- Iets wat je op je pizza wil bijvoorbeeld: kaas, salami, ui, paprika, knoflook.
- Mozzarella

Als eerst gaan we de pizzabodem maken. Je doet het zakje La Tua Farina (dit is de mix voor de pizza) in een grote kom. Doe er 250 mililiter water bij en 2 eetlepels zout. Kneed het ongeveer 3 minuten.


Maak nu het deeg plat en bestuif beide kanten met bloem. Leg het deeg nu op een ingevette bakplaat. Doe de zijkanten van het deeg een beetje omhoog. Strijk op het deeg gezeefde tomaten uit blik. Doordat de zijkanten een beetje omhoog staan kan de tomatensaus er niet af.


Nu kun je de pizza beleggen met wat je lekker vindt. Ik heb er alleen kaas en knoflook opgedaan, maar mijn moeder heeft er veel meer op gedaan zoals: ui, paprika, ham. Je kunt er vanalles op doen wat je lekker vind.



Eerst verwarm je de oven voor, en daarna bak je de pizza 20 minuten op 220 graden in de oven. Halverwege het bakken beleg je de pizza met mozzarella, dit voorkomt het droog worden van de pizza. Dit hebben wij zelf niet gedaan maar je kunt het wel doen. Als je de pizza 20 minuten hebt gebakken is hij klaar en ziet het er zo uit.


Ik vond de pizza echt heel erg lekker! Wij gaan het denk ik ook zeker vaker maken. Het lijkt echt heel veel werk maar het valt heel erg mee. Hebben jullie nog vragen dan kun je hier onder een bericht je neerzetten.

Maken jullie zelf wel eens pizza? En wat doen jullie op je pizza?


Liefs Anouk

4 opmerkingen:

  1. Mmm, ziet er zo lekker uit!!

    Xx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leuk zeg! Erg leuk om met vriendinnen te doen (:
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik had is geprobeerd om pizza te maken, maar jammer genoeg was hij mislukt ;)

    xoxo kimberly

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik heb het ook eens gedaan & hij was heel lekker! :)
    x

    BeantwoordenVerwijderen