19.7.11

Tips om vloeibare eyeliner aan te brengen

Meestal als ik uitga gebruik ik eyeliner en daar ben ik nou niet zo’n held in. Daarom heb ik een aantal tips opgezocht hoe ik dit het beste kan aanbrengen.

Leg een paar wattenstaafjes klaar voor als het mis gaat, die kun je gewoon nat maken met water of make-up remover.

Als eerste breng je een beetje foundation of poeder op je ogen aan zodat de eyeliner beter blijft zitten, als je ook nog oogschaduw op wilt dan kun je dat het beste aanbrengen voordat je de eyeliner op doet.
Leun ergens met je elleboog op zodat je steun hebt en dan zal je hand wat minder trillen omdat je dan wat steun hebt.
Vaak doen mensen eyeliner op met hun oog dicht, dat hoeft helemaal niet want als je je oog een klein stukje openhoud dan kun je veel beter de contouren van je oog volgen en zal de lijn er een stuk strakker uitzien.
Trek je ooglid een klein beetje opzij, blijf zo dicht mogelijk met het kwastje bij je wimpers en begin aan de binnenkant van je oog, je hoeft niet meteen één grote lijn te zetten, je kan ook beginnen met 3 stipjes die je later met elkaar kunt verbinden.
Je kan de eyeliner ook gebruiken om aan het eind van je oog nog een klein vleugeltje te maken, dit zorgt voor een blik die wat meer open lijkt.
Als je je ogen groter wilt laten lijken kun je ook in het midden van je ooglid beginnen en dan een lijntje naar de buitenkant van je ook maken, je kunt de lijn dan ook nog iets verder doortrekken zodat je een soort ‘vleugeltje’ krijgt aan het zijkant van je oog.
Als je de eyeliner hebt aangebracht moet je niet meteen beginnen met knipperen maar kun je het beste even je ogen een stukje dicht houden zodat het kan drogen.  
Als je onder je ogen ook nog een streepje wilt dan kun je het beste oogpotlood gebruiken een geen vloeibare eyeliner omdat dat waarschijnlijk nogal ‘zwaar’ aan zal voelen en het niet echt fijn is voor je ogen.
Gebruiken jullie wel eens vloeibare eyeliner? En hebben jullie nog speciale tips om dit zo mooi mogelijk aan te brengen?
Liefs Tessa

4 opmerkingen:

  1. Goede tips!
    Zelf gebruik ik nooit eyeliner, maar bij andere vind ik het altijd wel heel mooi!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Handig! Ik gebruik het zelf nooit, en zoals wat essiefashion zegt; bij andere vind ik het altijd wel heel mooi! :D
    X

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goede tips, ik ben er ook niet zo een held in.. Ik gebruik het vaak als ik een verjaardag of een feestje heb.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Daar ben ik nu echt een ramp in, eyeliner! En ik vind het nochtans zooo mooi :) Leuke tips! Ga ik zeker uitproberen. En ik volg jullie nu via bloglovin én google connect ;) dankje voor de comment xx

    BeantwoordenVerwijderen